FCM-trænerinformation til FCM Fodboldskole
Hej FCM-trænere og -ledere
Hermed en lang række vigtige informationer omkring afviklingen af FCM Fodboldskole, som grundet Covid-19 kører efter nogenlunde samme koncept som sidste år, men ikke samme koncept som årene før det. Aftener, hvor vi trods alt fortsat IKKE udtager spillere, men i stedet NIVEAUDELER ud fra to træningsaftener pr. årgang (BEMÆRK, at der bl.a. ikke er noget indledende møde).
Det overordnede program for træningsaftenerne kan ses nedenfor.
Program for 1. træningsaften
Kl. 16.30 FCM-trænere møder frem
Kl. 17.15 Senest mødetid til registrering for spillere. Herunder udlevering af overtræksveste samt fotografering
Kl. 17.45 Træning
Kl. 19.15 Tak for i dag til spillerne
Kl. 19.30 Trænerteamet evaluerer spillerne i ”Det hemmelige rum”
Program for 2. træningsaften
Kl. 16.45 FCM-trænere møder frem
Kl. 17.15 Mødetid for spillere og udlevering af overtræksveste
Kl. 17.30 Træning
Kl. 19.00 Tak for i dag til spillerne
Kl. 19.20 Trænerteamet evaluerer spillerne i ”Det hemmelige rum”
Har I spørgsmål eller kommentarer, så tag kontakt til en af undertegnede. Det er vigtigt, at vi har styr på tingene, er professionelle og giver ALLE en god oplevelse, og når vi kører efter modellen skitseret på denne side, så skal det nok gå alt sammen – og lidt til :-)
Og så lige til sidst – de næste uger bliver FEDE. Vi kan alle glæde os til at få den fantastiske følelse i kroppen, når vi hver eneste aften mærker, hvor STORT det er at være en del af Ulveland. Lad os give alle disse drenge en FED oplevelse, når vi møder fremtidens FCM-spillere og fans :-)
/Jesper Sigen - Lasse Dahl-Hansen - Tommy Jensen
Trænerfordeling
Trænerbesætning og opgaver
Vi har nu fået alle tilmeldingerne til FCM Fodboldskole ind. Listen med hvilke trænere, som deltager de enkelte aftener, kan ses under de respektive områder og det er også her I kan se, hvor indregistreringen af spillerne skal ske den første træningsaften.
Årgang 2011
Værtsklub: Gullestrup IF, Trælundvej 3, 7400 Herning
Træningsaften 1: Tirsdag den 4. maj fra kl. 16.30 – 21.00
FCM Skoleleder/træner: Lars Poulsen
Assistenttræner: Mads Lundhøj
Assistenttræner: Anne Lindberg Bitsch
Træningsaften 2: Torsdag den 6. maj fra kl. 16.45 – 20.30
FCM Skoleleder/træner: Lars Poulsen
Assistenttræner: Daniel Søgaard
Assistenttræner: Anne Lindberg Bitsch
Assistenttræner: Mads Lundhøj
Årgang 2010
Værtsklub: Gullestrup IF, Trælundvej 3, 7400 Herning
Træningsaften 1: Mandag den 10. maj fra kl. 16.30 – 21.00
FCM Skoleleder/træner: Lars Poulsen
Assistenttræner: Daniel Søgaard
Assistenttræner: Anne Lindberg Bitsch
Træningsaften 2: Onsdag den 12. maj fra kl. 16.45 – 20.30
FCM Skoleleder/træner: Lars Poulsen
Assistenttræner: Daniel Søgaard
Assistenttræner: Anne Lindberg Bitsch
Årgang 2011
Værtsklub: Thisted FC, Lerpyttervej 37, 7700 Thisted
Træningsaften 1: Tirsdag den 4. maj fra kl. 16.30 – 21.00
FCM Skoleleder: Daniel Kristensen
FCM-licenstræner: Brian Buchhave
FCM-licenstræner: Nicolai Sørensen
Træningsaften 2: Torsdag den 6. maj fra kl. 16.45 – 20.30
FCM-licenstræner: Brian Buchhave
FCM-licenstræner: Nicolai Sørensen
Assistenttræner: Daniel Kristensen
Årgang 2010
Værtsklub: Hurup IF, Idrætsvej 7, 7760 Hurup Thy
Træningsaften 1: Mandag den 10. maj fra kl. 16.30 – 21.00
FCM Skoleleder: Daniel Kristensen
FCM-licenstræner: Brian Buchhave
FCM-licenstræner: Nicolai Sørensen
Træningsaften 2: Onsdag den 12. maj fra kl. 16.45 – 20.30
FCM-licenstræner: Brian Buchhave
FCM-licenstræner: Nicolai Sørensen
Assistenttræner: Daniel Kristensen
Årgang 2011
Værtsklub: Mejrup GU, Elkjærvej 26, 7500 Holstebro
Træningsaften 1: Tirsdag den 4. maj fra kl. 16.30 – 21.00
FCM Skoleleder: Lasse Juul Jensen
FCM-licenstræner: Christian Wraae
Assistenttræner: Lasse Kirchhecker
Træningsaften 2: Torsdag den 6. maj fra kl. 16.45 – 20.30
FCM-licenstræner: Christian Wraae
Assistenttræner: Hans Thodsen
Årgang 2010
Værtsklub: Mejrup GU, Elkjærvej 26, 7500 Holstebro
Træningsaften 1: Mandag den 10. maj fra kl. 16.30 – 21.00
FCM Skoleleder: Lasse Juul Jensen
FCM-licenstræner: Christian Wraae
Assistenttræner: Lasse Kirchhecker
Træningsaften 2 for årgang 2010: Onsdag den 12. maj fra kl. 16.45 – 20.30
FCM-licenstræner: Christian Wraae
Assistenttræner: Hans Thodsen
Årgang 2011
Værtsklub: Ringkøbing IF, Fasers Led 2, 6950 Ringkøbing
Træningsaften 1: Tirsdag den 4. maj fra kl. 16.30 – 21.00
FCM-licenstræner/FCM Skoleleder: Finn Akselsen
Assistenttræner: Niels Peter Iversen
Træningsaften 2: Torsdag den 6. maj fra kl. 16.45 – 20.30
FCM-licenstræner: Finn Akselsen
Assistenttræner: Lasse Kirchhecker
Årgang 2010
Værtsklub: Ølstrup GU, Lervangvej 15, 6950 Ringkøbing
Træningsaften 1: Mandag den 10. maj fra kl. 16.30 – 21.00
FCM Skoleleder: Tommy Jensen
FCM-licenstræner: Kenneth Vonsild
Assistenttræner: John Dyring
Træningsaften 2: Onsdag den 12. maj fra kl. 16.45 – 20.30
FCM-licenstræner: Kenneth Vonsild
Assistenttræner: Niels Peter Iversen
Årgang 2011
Værtsklub: Snejbjerg SG&I, imellem Nørretanderupvej 7 og 9, 7400 Herning
Træningsaften 1: Tirsdag den 4. maj fra kl. 16.30 – 21.00
FCM Skoleleder: Steen Nielsen
FCM-licenstræner: Lasse Hinsch
Assistenttræner: Thomas Kristensen
Træningsaften 2: Torsdag den 6. maj fra kl. 16.45 – 20.30
FCM-licenstræner: Lasse Hinsch
Assistenttræner: Jesper Sigen
Årgang 2010
Værtsklub: Kibæk IF, Velhustedvej 12, 6933 Kibæk
Træningsaften 1: Mandag den 10. maj fra kl. 16.30 – 21.00
FCM Skoleleder: Finn Akselsen
FCM-licenstræner: Lasse Hinsch
Assistenttræner: Thomas Kristensen
Assistenttræner: Thomas Brantsæter
Træningsaften 2: Onsdag den 12. maj fra kl. 16.45 – 20.30
FCM-licenstræner: Lasse Hinsch
Assistenttræner: Jesper Sigen
Assistenttræner: Martin Mark
Årgang 2011
Værtsklub: Brande IF, Ågade 16, 7330 Brande
Træningsaften 1: Tirsdag den 4. maj fra kl. 16.30 – 21.00
FCM Skoleleder: Tommy Jensen
FCM-licenstræner: Kenneth Jesper Andersen
FCM-licenstræner: Hans-Henrik Christensen
Træningsaften 2: Torsdag den 6. maj fra kl. 16.45 – 20.30
FCM-licenstræner: Kenneth Jesper Andersen
FCM-licenstræner: Hans-Henrik Christensen
Assistenttræner: Tommy Jensen
Årgang 2010
Værtsklub: Brædstrup IF, Skovvejen 26, 8740 Brædstrup
Træningsaften 1: Mandag den 10. maj fra kl. 16.30 – 21.00
FCM Skoleleder: Steen Nielsen
FCM-licenstræner: Kenneth Jesper Andersen
FCM-licenstræner: Hans-Henrik Christensen
Træningsaften 2: Onsdag den 12. maj fra kl. 16.45 – 20.30
FCM-licenstræner: Kenneth Jesper Andersen
FCM-licenstræner: Hans-Henrik Christensen
Assistenttræner: Tommy Jensen
Årgang 2011
Værtsklub: Alhedens IF, Trehusevej 7, 7470 Karup
Træningsaften 1: Tirsdag den 4. maj fra kl. 16.30 – 21.00
FCM Skoleleder: Jesper Sigen
FCM-licenstræner: Brian Østergaard
FCM-licenstræner: Mads Pindstofte
Assistenttræner: John Dyring
Træningsaften 2: Torsdag den 6. maj fra kl. 16.45 – 20.30
FCM-licenstræner: Brian Østergaard
FCM-licenstræner: Mads Pindstofte
Assistenttræner: Mathias Wael
Årgang 2010
Værtsklub: Alhedens IF, Trehusevej 7, Frederiks, 7470 Karup
Træningsaften 1: Mandag den 10. maj fra kl. 16.30 – 21.00
FCM Skoleleder: Jesper Sigen
FCM-licenstræner: Brian Østergaard
FCM-licenstræner: Mads Pindstofte
Træningsaften 2: Onsdag den 12. maj fra kl. 16.45 – 20.30
FCM-licenstræner: Brian Østergaard
FCM-licenstræner: Mads Pindstofte
Assistenttræner: Ole Radoor
Årgang 2011
Værtsklub: Fredericia fF, Madsbyvej 4, 7000 Fredericia
Træningsaften 1: Tirsdag den 4. maj fra kl. 16.30 – 21.00
FCM Skoleleder: Lasse Dahl-Hansen
Assistenttræner: Ole Radoor
Træningsaften 2: Torsdag den 6. maj fra kl. 16.45 – 20.30
FCM-licenstræner: Benjamin Schultze
Assistenttræner: Mathias Riddersholm
Årgang 2010
Værtsklub: Taulov/Skærbæk IF, Tingvejen 24, 7000 Fredericia
Træningsaften 1: Mandag den 10. maj fra kl. 16.30 – 21.00
FCM Skoleleder: Lasse Dahl-Hansen
FCM-licenstræner: Benjamin Schultze
Assistenttræner: Mathias Riddersholm
Træningsaften 2: Onsdag den 12. maj fra kl. 16.45 – 20.30
FCM-licenstræner: Benjamin Schultze
Assistenttræner: Lasse Dahl-Hansen
VIGTIGT!!!
I slutningen af filmen nederst på dette site, kan I høre, hvilken besked spillere/forældre har fået omkring Covid-19 hensyn og foranstaltninger, men helt specifikt, så gælder følgende – som vi beder Jer om at overholde, da der bliver kigget ekstra meget på, hvordan vi håndterer Covid-19. Dette er således et område, hvor FCM både kan møde stor anerkendelse for vores håndtering, men omvendt også kan få meget badwill. DERFOR vil vi gerne bede Jer være VIRKELIG omhyggelige med at sætte Jer ind i og overholde nedenstående:
- Skulle en spiller forud for FCM Fodboldskole udvise symptomer på Covid-19, så har han og hans forældre fået besked om ikke at møde op, men om at kontakte FCM-licenstræneren med afbud.
- Når spillerne ankommer til FCM Fodboldskole, så beder vi én af forældrene gå med sin dreng hen til indregistreringen for at hjælpe ham og os med det. Når dette er sket, så tager vi os af drengen herfra og sender ham ud på banen. Det er således desværre IKKE muligt for forældre at overvære træningerne. De må bruge ventetiden i bilen eller med en gåtur rundt i byen.
- Vi vil gerne understrege, at vi allerhelst ville have, at forældrene kunne have overværet træningerne fra sidelinjen, men Corona-reglerne forhindrer dette, hvilket vi beder forældrene acceptere – uanset hvor spændende det måtte være at se med fra sidelinjen. Skulle der være forældre, som ikke helt har forstået budskabet omkring dette, bedes I sende dem venligt men bestemt væk fra træningsbanen.
- Når spillerne indregistreres, skal der være tydelig markering med 2 meters mellemrum, når spillere/forældre venter på, at det bliver deres tur til at indregistrere drengen.
- Når spillerne indledningsvist er blevet portrætfotograferet, tager FCM-licenstræneren spritforstøveren og går rundt og afspritter alles hænder. Det samme gør FCM-licenstræneren, når træningen er HELT slut (og det er kun FCM-licenstræneren, som skal bruge spritforstøveren).
- Forældre må gerne hente sin dreng ved klubhuset efter træningen.
- Når der er møde i ”Det hemmelige rum” bedes I forsøge, om ikke det er muligt at sidde med 1 meters afstand og husk at I skal bruge mundbind, når I går/står indendørs.
Alle disse hensyn og foranstaltninger gælder for FCM Fodboldskole – uanset hvilke lokale klubregler der måtte være. Vil værtsklubben gerne have endnu skarpere regler, så indretter vi os dog efter det.
Når vi ankommer til FCM Fodboldskolen, sørger FCM-skolelederen, FCM-licenstræneren samt de øvrige FCM-trænere og hjælpetrænerne fra værtsklubben for følgende:
- Opstille et bord og 2 stole til registrering af spillerne (jf. træneroversigten). Her skal spillerne/én forælder kunne stå i kø med 2 meters afstand.
- Overtræksvestene lægges op i nummerorden og klar til udlevering.
- Bolde, toppe og mål gøres klar (hjælpetrænere).
- Når spillerne kommer, så sørg for at der er humør på (de er sikkert nervøse) og tjek op på alles navn, adresse, klub, telefonnummer, e-mail og fødselsdato (FCM-licenstræneren medbringer en liste). BEMÆRK, at det er afgørende vigtigt at få noteret e-mailadressen rigtigt, da det er ad den vej, den videre kommunikation kommer til at foregå. Det er dog MINDST lige så vigtigt, at fødselsdatoen noteres korrekt, da vi senere i forløbet er afhængige af en 50/50-fordeling af spillere fra 1.- og 2. halvår på TOPcentrene.
- Udlever herefter den rigtige overtræksvest til spilleren (kunne med fordel være trænerassistenterne fra den lokale klub) og bed spilleren tage den på med det samme, så han ikke evt. kommer til at forbytte med en anden og dermed blive forvekslet med en anden.
Når spilleren er blevet registreret, vises han ud på banen, hvor der skal trænes. Her samles han med de øvrige drenge med pågældende farve overtræksvest. Når alle drengene er samlet, sørger FCM-licenstræneren for at stille alle drengene op i farve- og nummerorden og så tages et billede af alle spillere. Billederne bruges i ”Det hemmelige rum”.
Grundet Covid-19 kan vi denne gang ikke afholde intromødet den første aften. Derfor har vi i stedet klippet en film sammen, som skal klæde spillere og forældre godt på til at komme på FCM Fodboldskole. Spillerne og forældrene har fået tilsendt et link til denne video og er i den forbindelse blevet bedt om at se filmen igennem inden første træningsdag.
Det vil være en fordel, hvis du har gjort det samme. Du kan se den nederst på sitet her.
FCM Skolelederen
FCM-skolelederen afhenter i perioden onsdag den 28. april til mandag den 3. maj (dog ikke i weekenden) følgende på FCM Klubsamarbejdets kontor på MCH Arena:
- Overtræksveste
- Spritforstøver og sprit
FCM-skolelederen er ligeledes første træningsaften ansvarlig for at ALLE foranstaltninger og hensyn overholdes ift. Covid-19 og så er det vigtigt, at denne spiller en aktiv rolle for at få drengene til at smile, når de ankommer.
FCM-licenstræneren
FCM-licenstræneren bedes senest tirsdag den 27. april kontakte skolelederen fra værtsklubben og endnu engang gennemgå tjeklisten for, hvad de skal stå klar med. FCM-licenstræneren bedes endvidere sørge for at de lokale hjælpetrænere sættes ind i træningsprogrammet for de indledende fodboldskoleaftener (giv dem et kald - kontaktdata tilsendes i særskilt mail).
FCM-licenstræneren er ligeledes på 2. træningsaften ansvarlig for at ALLE foranstaltninger og hensyn overholdes ift. Covid-19.
Øvrige FCM-trænere
Når drengene er registreret og har fået en overtræksvest er det FCM-trænernes ansvar at samle drengene i de respektive træningsgrupper ude på træningsbanen. Her er det vigtigt at tage imod med meget åbne arme og sørge for en god stemning, idet drengene helt sikkert er ekstra nervøse, fordi vi denne gang ikke har kunnet ”aflive” sommerfuglene i maven i forbindelse med intromødet lige inden de går på banen.
Alle
Sidste år fik vi en del kritik for ikke at inddrage trænerassistenterne fra værtsklubben i træningen (fx stod de mange steder blot og kiggede på træningen eller havde ikke fået udleveret scoutinglister før træningen). Det skal vi have rettet op på i år, så sørg for at få disse fordelt ud på træningsgrupperne og sørg for at inddrage dem i træningen, så de føler sig værdsatte og vigtige.
Husk at der ude på banen skal noget humør på. Ros drengene og giv dem den bedste fodboldoplevelse i deres liv (de er uanset deres niveau vores fremtidige fans). Træningsprogrammerne kan du finde nedenfor.
Mens I træner, er I primært trænere og det er det, som I skal bruge tiden på (så må I notere noget på den enkelte spiller i de korte drikkepauser, der er) – ellers gør I trænere Jeres notater umiddelbart efter træningen.
Det er 100 % op til FCM-licenstræneren at have styr på fordelingen af spillerne, når der spilles kamp. Vi kalder før den enkelte kamp spillerne sammen og giver klare instrukser om, hvor spillerne skal spille henne i næste kamp. FCM-licenstræneren kan benytte kampfordelingsnøglen nedenfor.
NB. Der må IKKE spilles på flere baner end der er FCM trænere/ledere til stede. Vi skal kunne se alle spillere hele tiden og ingen må have oplevelsen af, at vi ikke netop så den enkeltes gode detalje.
Når træningen/aftenen er helt slut, samles alle drengene og FCM-skolelederen roser spillerne for indsatsen.
Træningsprogram og planlægning
FCM Fodboldskoletræning mandag
Nedenfor kan I se, hvor mange spillere, der er tilmeldt i de respektive områder. Endvidere kan FCM-licenstræneren se, hvilke farver veste der skal bruges i områderne, samt hvor mange træningsgrupper spillerne skal inddeles i. Disse oplysninger skal FCM-licenstræneren bruge til at udfylde scoutinglisterne (navn, klub, fødselsdato) i de respektive farver og herefter medbringe disse til træningsaftenerne (i 10 eksemplarer).
Når træningsgrupperne laves, må der max. være 20 spillere pr. træningsgruppe, hvor FCM-licenstræneren og de øvrige FCM-trænere er ansvarlig for hver sin gruppe.
Sørg i forbindelse med gruppeinddelingen for at få spredt deltagerne fra de enkelte klubber ud i grupperne, så ingen grupper kommer til at være overrepræsenteret af én klub). Der tilsendes de respektive FCM-licenstrænere en mail med data på deltagerne i de respektive områder.
Område |
Årgang 2010 |
|||
Markspillere |
Antal træningsgrupper |
Målmænd |
Overtræksveste |
|
1 |
31 |
2 |
6 |
Blå – rød |
2 |
25 |
2 |
3 |
Pink – hvid |
3 |
16 |
2 |
3 |
Hvid – grøn |
4 |
45 |
3 |
8 |
Hvid – grøn – rød |
5 |
18 |
2 |
4 |
Pink – hvid |
6 |
29 |
2 |
5 |
Grøn – blå – rød |
7 |
30 |
2 |
4 |
Pink – blå |
I alt |
194 |
33 |
Målmænd: Grøn – blå |
Område |
Årgang 2011 |
|||
Markspillere |
Antal træningsgrupper |
Målmænd |
Overtræksveste |
|
1 |
22 |
2 |
0 |
Blå – rød |
2 |
33 |
2 |
4 |
Pink – hvid |
3 |
27 |
2 |
3 |
Grøn – hvid |
4 |
36 |
2 |
3 |
Hvid – grøn – rød |
5 |
26 |
2 |
7 |
Pink – hvid |
6 |
42 |
3 |
5 |
Grøn – blå – rød |
7 |
23 |
2 |
2 |
Pink – blå |
I alt |
209 |
24 |
Målmænd: Grøn – blå |
Scoutinglister til brug for FCM-licenstrænere: Scoutingliste
Efter træningerne bedes FCM-licenstræneren tage overtræksvestene med sig hjem og sørge for at vaske/tørre dem til næste træning (Corona-krav). Når sidste træning med årgang 2010 er overstået, bedes nedenstående tage overtræksvestene med til Herning, hvor de afleveres på FCM Klubsamarbejdets kontor på MCH Arena.
Område 1: Brian Buchhave
Område 2: Hans Thodsen
Område 3: Kenneth Vonsild
Område 4: Jesper Sigen
Område 5: Tommy Jensen
Område 6: Ole Radoor (kan afleveres privat ved Tommy Jensen)
Område 7: Lasse Dahl-Hansen
Målmænd: Lars Poulsen (kan afleveres privat ved Tommy Jensen)
Er der en spiller, der ikke møder op til første træningsaften, så kontaktes denne via telefon samme aften efter træningen for at høre, om denne dukker op til den 2. træning eller om han alligevel ikke skal deltage i FCM Fodboldskole. Skal drengen frameldes giver FCM-licenstræneren (første aften) besked til Lasse Dahl-Hansen.
Procedure omkring niveaudeling på FCM Fodboldskole
Første aften på FCM Fodboldskole
- Efter træningsaftenen afleverer FCM-trænerne og assistenttrænerne fra værtsklubberne sine observationer på den enkelte spiller til FCM-licenstræneren. Dette gøres både mundtligt og med sine notater i et møde i ”Det hemmelige rum”. Det er vigtigt, at der er fortrolighed om snakkene og at intet slipper ud derfra.
- Portrætbillederne kan bruges i denne forbindelse (de skal ikke længere sendes til Klubsamarbejdet).
- Når træningsaftenen er færdig, tager FCM-licenstræneren hjem og sender en mail til Lasse Dahl-Hansen på LDH@fcm.dk, hvori der skrives:
- Retter evt. fejl i navn, klub, fødselsdato m.m. på alle spillere i tilsendt dokument.
- Er der spillere, som alligevel ikke mødte op til FCM Fodboldskoletræningen og som heller ikke kommer med i træning nr. 2, så SKAL I skrive dette særskilt i selve mailen.
- Disse opgaver SKAL løses inden FCM-licenstræneren går i seng.
Anden aften på FCM Fodboldskole
- Spillerne træner i samme grupper som den første aften og skal således også have den samme overtræksvest på.
- Efter træningen sætter FCM-licenstræneren, FCM-trænerne som er til stede denne aften samt de lokale trænerassistenter sig ind i ”Det hemmelige rum” og laver den endelige niveaudeling af områdets spillere på årgangen. Niveaudelingen skal i første omgang bruges i forhold til hvilke spillere, som vi kommer til at tilbyde en plads på TOPcenter i næste sæson og dernæst skal den bruges i forhold til niveaudeling på kommende sæsons FCM-licenstræning.
- Når I er færdige i "Det hemmelige rum" skal der være udarbejdet en prioriteret TOP 10-liste med spillere fra 1. halvår og en tilsvarende prioriteret TOP 10-liste med spillere fra 2. halvår (dygtigste spillere skal stå som nr. 1, næstdygtigste som nr. 2, etc.).
- Niveaudelingen sendes samme aften til Jesper Sigen på JSI@fcm.dk.
NB.
- Det er FCM-licenstræneren, der efter den 2. træning har det overordnede ansvar for denne opgave, og derfor også ham, der har det sidste ord.
- Det er vigtigt, at der er fortrolighed om snakkene og at intet slipper ud derfra.
Dette er fortsat kun til intern info - det meldes ud til spillerne primo maj...
Som tidligere fortalt så er der FCM Fodboldskolestævner i kalenderen henholdsvis den 12.- og 13. juni og med de politiske aftaler, der er lavet på Christiansborg, så ser det ud til at forsamlingsforbuddet helt forsvinder udenfor fra den 11. juni, mens man til den tid må forsamles 100 mennesker indenfor.
Det betyder i virkeligheden, at hvis vi laver det indledende møde til FCM Fodboldskolestævne som en videointro, så vil vi rent praktisk kunne gennemføre FCM Fodboldskolestævnerne!
Vi har imidlertid alligevel valgt IKKE at gennemføre FCM Fodboldskolestævnerne dette forår. Vi synes nemlig fortsat, at det er et for stort ansvar vi sammen med værtsklubben vil skulle påtage os ved at samle ca. 500 mennesker (spillere, forældre, trænere, ledere) fra så stor en geografi som Ulveland er. Samtidig vil der fortsat være risiko for lokale nedlukninger, som med kort varsel vil kunne ødelægge hele planlægningen af FCM Fodboldskolestævnet og dermed kunne ødelægge den gode oplevelse for drengene. Det vil vi ikke risikere og derfor har vi altså besluttet, at det bliver træningerne på FCM Fodboldskoleaftenerne samt vores nuværende kendskab til mange af spillerne, som vil blive lagt til grund for beslutningen om, hvilke spillere der i den kommende sæson vil blive tilbudt deltagelse i TOPcenter og hvilke som vil blive tilbudt deltagelse i FCM-licenstræningen.
At det så samtidig også betyder, at FCM U13-U14-15 ikke behøver flytte kampe væk fra denne weekend i en komprimeret forårssæson, gør nok heller ikke noget internt 😉